TÁJÉKOZTATÓ A CO-OP STAR ZRT. 2015. ÉVI GAZDÁLKODÁSÁRÓL ÉS A 2016. ÉVI CÉLKITŰZÉSEIRŐL
A 2015. év üzleti tervezése időszakában a makrogazdasági előrejelzésekre támaszkodva dolgoztunk. Számításba vettük azon tényezőket, amelyek közvetlenül, vagy közvetve hatást gyakorolhatnak a fogyasztásra, kiemelve
· a minimálbér emelkedést,
· a vásárlási hajlandóság, fogyasztás növekedését,
· a devizahitelesek terheinek csökkenését,
· a foglalkoztatás bővülését,
· a vasárnapi zárva tartás hatását,
· az infláció csökkenését.
Üzleteink működésében a legnagyobb változást az év folyamán a vasárnapi zárva tartás okozta. A március 15-ei bevezetéskor a hétköznapi és szombati zárást toltuk későbbre.
Röviddel a bevezetést követően látszott, hogy forgalmat nem veszítünk, minden nap forgalma nőtt, legerősebben a péntek, szombat és a hétfő.
A 2015-ben több marketing aktivitással éltünk, melyek vonzóak voltak a vásárlóink számára.
Rendezvények:
· Június 19-20.: V. Sörmulatság és Nyári Co-op Star napok
· Október 9-10.: XII. Berényi Borünnep és Őszi Co-op Star Napok
· Áprilistól októberig: Coop Partyk – összesen 39 rendezvény
· November 7.: Flóra Egészségnap
· December 9.: Coca-Cola Karácsonyi Karaván
Minden rendezvényre akciókkal, kóstolókkal, nyereményekkel, a rendezvény jellegéhez kapcsolódó felnőtt, illetve gyermek programmal vártuk vásárlóinkat.
A Coop Partykon átlagosan a forgalom 14%, a vevőszám pedig 17% növekedést mutatott. A Nyári Sörmulatság alkalmával a jászberényi Áruház összesített forgalma 117%-ra, míg a vevőszáma 110%-ra nőtt. A Berényi Borünnepünk 126% forgalom és 115% vevőszám emelkedést jelentett.
A törzsvásárlóink száma 2014. december 31-én 128.520 fő volt, amely 2015. december 31-ére pedig 133.194 főre növekedett, 4.674 új törzsvásárló csatlakozott a rendszerhez.
2015-ben is folytattuk szponzorációs tevékenységünket. Idén is több egyesületet, alapítványt, intézményt, rendezvényt támogattunk a kultúra, az oktatás, a sport és az egészségügy területén pl. Klapka György Szakiskola, Törteli Általános Iskola, Erzsébet bál, Csángó Fesztivál, Yakuzák SE, Amerikai foci.
A gazdálkodás hatékonyságát és a vásárlói komfortérzet javítását célozták az energiahatékonyság szempontjából fontos lépéseink, amelyekre 72 mFt-ot költöttünk a 2015-ös évben. A számítások alapján a Coop Star Zrt. boltjaiban évente jelentős villamos energia megtakarítás keletkezik a beruházás által.
Energiahatékonysággal kapcsolatos beruházások:
· Hűtőajtó projekt: jelenleg három technológiát tesztelünk, melyből szeptemberben választjuk ki a legmegfelelőbbet, és szereljük fel a boltjainkat.
· Mirelitszigeteinket cseréljük ki a projektben. Első körben 20 db, a másodikban 60 db hűtő kerül elhelyezésre a boltokban.
· Világítás: jelenleg tesztelünk egy LED-rendszert, és várhatóan még egy rendszert telepítünk hasonló technológiával.
2015 áprilisától menedzsmenti szerződés alapján a CO-OP Star Zrt. látja el a Tiszaföldvári COOP Zrt. üzleteinek irányítását is. A munkatársak teljes körűen beépítették munkájukba a régió működtetésével kapcsolatos feladatokat, minden folyamat a CO-OP Star Zrt-nél bevezetett módon zajlik.
A CO-OP Star Zrt. 2015. évi kereskedelemből származó árbevétele 20.076.941 eFt volt. Az élelmiszerboltok bázis felett 3,33 %-kal, míg a terv felett 1,03 %-kal forgalmaztak. Az iparcikk üzletek forgalmi dinamikája félévig erőteljesebb volt, az év második felében azonban gyengült.
A 2015. évi gazdálkodási adatok alapján elmondható, hogy a Co-op Star Zrt. fennállásának legeredményesebb évét zárta, hiszen a realizált mérleg szerinti nyeresége 413.125 eFt volt.
2016. évi célkitűzések
Továbbra is a frissáru-forgalmazás áll tevékenységünk fókuszában, ennek érdekében folyamatosan bővítjük a hűtőfelületeket, és egyre növekvő számban, bővülő választékkal létesítünk belső látványpékségeket.
Költségeink tervezésekor figyelembe vettük az év eleji kötelező minimálbér- és garantált bérminimum emelését. 2016-ban tovább működtetjük a 2015-ben bevezetett új motivációs rendszert, mellyel célunk továbbra is a fizetések versenyképessé tétele valamennyi munkaterületen.
Saját boltmegújítási programunk ugyancsak 2015-ben indult a választék, arculat és kereskedelmi technikák egységesítése érdekében. Az energiahatékonyság javítását célzó részprojekt eredményei 2016-os üzleti tervünkben már mérhető megtérülést jelentenek (pl. világításkorszerűsítés, hűtők lefedése, elavult hűtők cseréje).
Új boltok építését kezdjük meg 2016-ban Ceglédbercelen és előkészítjük beruházásunkat Jászdózsán. Jelentős felújítási munkákról döntöttünk a jászberényi áruházban, teljeskörű felújítást végzünk a Szupermarkatünkben, Dánszentmiklóson, Jászjákóhalmán, Balatonkenesén. Tovább folytatjuk az energiahatékonyság javítása érdekében megkezdett fejlesztési programunkat.
Törzsvásárlóinknak az országos program lehetőségein túl egyedi kedvezményeket, akciókat biztosítunk, értékeljük hűségüket.
Az utóbbi években folyamatosan szüntettük meg a veszteségforrásokat, hatékonyságunk évről-évre javul. Szigorú árrés- és költséggazdálkodással felügyeljük az üzleti terv megvalósítását, amely záloga az óvatos eredménytervünk realizálásának.
Jászberény, 2016. április 25.
Co-op Star Zrt. Igazgatósága