SHAKESPEARE: ROMEÓ ÉS JÚLIA - VÁLTOZATOK EGY TÉMÁRA
A Pesti Magyar Színiakadémia végzős növendékeinek beavató színházi előadása.
Négy, rohanó tempójú nap alatt sarjad, borul virágba, s pusztul el a világirodalom két legismertebb szerelmesének vonzalma anélkül, hogy küzdeniük kellene a mindennapiság fojtásával, a kiábrándulás csüggesztő tapasztalataival.
Valószerűtlenül tökéletes szenvedély-történetük hol párbeszédekben, hol Leonard Bernstein halhatatlan muzsikájára komponált táncképekben ölt színpadi formát.
Lángolás, hűség, önfeláldozás mintázza a reneszánsz korélményét, a féktelen szenvedélyt, amely táplálhatja a szerelmet, de szíthatja a pusztító gyűlölet tüzét is.
Mozgás, tánc: Gyöngyösi Tamás, Cortes Sebastian
Játékmester: Kovács Gábor Dénes
Különleges élménnyel várják a színház világa iránt érdeklődőket rendhagyó produkciónk, amelyben a világirodalom legnépszerűbb történeteinek beavató színházi feldolgozásával engedünk bepillantást a kulisszák rejtett világába.
- Milyen dramaturgiai módszerekkel szerkesztette drámáit Shakespeare?
- Miképp alakítják a színpadi előadást a szöveg eltérő hangulatú magyar fordításai? Hogyan improvizálnak, próbálnak a színészek?
- Milyen változatokban jeleníthető meg ugyanaz a jelenet, s miben különbözik a mai színész játékstílusa ókori, vagy reneszánszkori társaiétól?
Válaszolunk a fenti kérdésekre! És mindezt meg is mutatjuk!
Nézőink hol értelmezést hallhatnak az egymást követő jelenetek között, hol annak lehetnek tanúi, hogyan változik egy-egy színpadi helyzet a rendezői instrukció hatására a nyílt színen, hol pedig azt kísérhetik nyomon, hogyan dolgozza fel a történetet a prózai és zenés színház eltérő eszközrendszere.
Beavató színházi előadásaink az általános és középiskolai oktatásban kötelező tananyagként megjelenő, klasszikus irodalmi műveket közvetítik egyedi formában, kiegészítik ekképpen a közoktatás hagyományos formáit. A színházművészet eszközrendszerével szélesítik közönségünk irodalmi, műelemző, dramaturgiai, színházi ismereteit, ugyanakkor élményszerű módon, a művek értelmező befogadásának elősegítésével szándékoznak fejleszteni az érintett korosztály szociális, erkölcsi és esztétikai értékrendjét, hiteles önértékelését.
Szándékaink szerint, a művészeti forma iránt fogékonynak mutatkozó, tehetséges diákok szakmai támogatását, segítését, a diákszínjátszó kezdeményezések ösztönzését is szolgálják.
Előadásaink szórakoztató, interaktív formában gazdagíthatják a felső tagozatos, valamint a középiskolás diákok ismereteit, de számot tartanak a különleges színházi csemegét kedvelő felnőtt nézőink érdeklődésére is.
- A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges
- Naptár