Felére csökkenti széndioxid kibocsátását 2020-ig az Electrolux

 

Az Electrolux csoport nyilvánosságra hozta a 2013-as évre szóló Fenntarthatósági Jelentését (Sustainability Report), melyben a vállalat környezetvédelmi stratégiája ismertetése mellett célként határozta meg, hogy 2020-ig felére csökkenti széndioxid kibocsátását a 2005-ös termelési szintet alapul véve. A kitűzött eredményt négy kulcsterületen, a gyártás, a termékhasználat, a szállítás és a globális felmelegedést okozó gázok kibocsátása területén kívánja elérni a vállalatcsoport.

 

„Az Electroluxnál arra törekszünk, hogy az átgondolt, erőforrás-hatékony megoldásaink a lehető legtöbb ember számára elérhetőek legyenek. Annak érdekében, hogy ezt a pozitív változást elérjük, a fenntarthatóság eszméjét szervezetünk mindennapjaiba kell beépítenünk és az üzleti stratégiánk központi elemének kell tekintenünk.” – hangsúlyozta Keith McLoughlin az Electrolux elnök-vezérigazgatója.

 

Az Electrolux adatai szerint a legnagyobb környezetterhelés nem a háztartási eszközök gyártása, hanem azok használata során keletkezik. A Fenntarthatósági Jelentés 11 különböző terméktípus, köztük sütők, porszívók, hűtőszekrények, mosógépek és mosogatógépek életciklusának elemzése alapján megállapítja, hogy a széndioxid kibocsátás alig 1 százaléka keletkezik a gyártás során, míg 88 százalék a termékek használatából ered. Épp ezért a vállalat évek óta prioritásnak tekinti, hogy olyan termékeket fejlesszen, amelyek víz- és energiafogyasztása a lehető leghatékonyabb. Jó példa erre a vállalatcsoport újrahasznosított anyagokból gyártott, alacsony fogyasztású „zöld termékcsoportja”, vagy a cégcsoporthoz tartozó AEG márka új ÖKOMix mosógépe, amely jelenleg a piacon elérhető legenergiahatékonyabb készülék. Az ÖKOMix A+++ -50% energiaosztályú besorolást kapott, ami azt jelenti, hogy a mosógép 80 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt, mint egy A energiaosztályú modell.

 

A környezetbarát termékek fejlesztésével az Electrolux csoport nem csupán saját ökológiai lábnyomát kívánja csökkenteni, de a vásárlói igényekre is reagál. A fogyasztói trendek szerint is egyre nagyobb az igény az olyan háztartási készülékekre, amelyek a környezettudatos elveknek is megfelelnek. Az Electrolux saját felmérése szerint háromból két fogyasztó vásárlási szempontként fogalmazza meg, hogy az új készülék használata mennyire lesz környezetkímélő.

 

A Fenntarthatósági Jelentésben az Electrolux kiemeli, hogy a vállalat úttörőként kíván elől járni a környezetvédelem és a fenntarthatóság területén. Ezt az elkötelezettségét igazolja vállalása, amely szerint 2020-ig a 2005-ös termelési szintet alapul véve 25 millió tonnával csökkenti globális széndioxid kibocsátását.

 

A cégcsoport stratégiájában hangsúlyozza, hogy a károsanyag kibocsátás mérsékléséhez elengedhetetlen, hogy a fenntarthatósági szempontok a teljes ellátási lánc területén érvényesüljenek. A vállalat így nem csak a termék, a gyártás és a gyárak üzemeltetése területén törekszik a környezet védelmére, de a partnerei és beszállítói felé is elvárásként fogalmazza meg az együttműködést a fenntartható fejlődés érdekében.

 

Az Electrolux csoport Fenntarthatósági Jelentése elérhető:

http://annualreports.electrolux.com/2013/en/Sustainability/Sustainability.html 

 

 

 

 

 

 

Bővebb információ:

Electrolux Press Hotline, +46 8 657 65 07

 

 

A cégről:

Az Electrolux a világ vezető háztartási készülékgyártó vállalata, mely fogyasztói értékelések és vélemények alapján, valamint professzionális felhasználókkal együttműködve gondosan tervezett, innovatív megoldásokat kínál a háztartási és nagykonyhai készülékek piacán. A termékpalettán hűtőszekrények, mosogatógépek, mosógépek, tűzhelyek, sütők, porszívók, légkondicionálók és kiskészülékek szerepelnek. Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire és Electrolux Grand Cuisine márkanevek alatt a cégcsoport évente mintegy 50 millió készüléket értékesít 150 országban. 2013-ban az Electrolux csoport forgalma 12,6 milliárd euró volt, alkalmazottainak száma pedig 61 ezer. További információért látogassa meg a http://group.electrolux.com weboldalt. 

 

 

További információ: www.electrolux.hu és http://newsroom.electrolux.com/hu

 

Sajtókapcsolat:

                                         Matastik Szilvia, account executive, Morpho Communications

                                         Tel: 488-0255 vagy matastik.szilvia@morpho.hu

Mindne jog fenntartva! 2003 Jász Napló